
Search Engine Advertising
SEA staat voor Search Engine Advertising. In het Nederlands betekent dat het adverteren in zoekmachines. Het is een vorm van online marketing waarbij advertenties in zoekmachines worden ingezet om de doelgroep te bereiken.

Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising. In het Nederlands betekent dat het adverteren in zoekmachines. Het is een vorm van online marketing waarbij advertenties in zoekmachines worden ingezet om de doelgroep te bereiken. Perfect als je graag wilt opvallen binnen een zoekmachine zoals Google. Met een goede SEA en SEO strategie kom je hoger te staan in de zoekresultaten en daardoor wordt er meer op de link geklikt. Ook kun je met SEA adverteren met banner op de gewenste websites.
Een sterke SEA strategie
Met een goede SEA strategie staat je advertentie al snel hoog in zoekmachines. Zo creëer je meteen veel zichtbaarheid. Hoe hoger je staat hoe groter de kans is dat er op jouw link geklikt wordt. De kosten van een SEA campagne hangen af van de concurrentie en het klikt gedrag van de gebruikers. Hoe meer concurrentie op het zoekwoord, hoe hoger de prijs. Daarnaast wordt er gerekend met CTR’s (Click Through Rate). Dat betekent dat je alleen betaalt wanneer er iemand daadwerkelijk op jouw advertentie klikt.
Voordelen van SEA
Met SEA kun je heel gericht adverteren op jouw specifieke doelgroep(en). Door gericht te adverteren binnen zoekmachines krijg je meer geïnteresseerd verkeer naar de website.
De resultaten van SEA zijn goed te meten en te optimaliseren door de data.
SEA zorgt voor snel resultaat en de website wordt snel en goed gevonden. Je kunt met SEA ook goed inspelen op piek periodes in het jaar.
Meer weten over wat SEA voor jouw bedrijf kan betekenen? Vul dan vrijblijvend het onderstaand formulier in of bel 030-22 323 23