CRO
CRO staat voor conversion rate optimization, in het Nederlands conversie-optimalisatie. Je moet het zo zien dat bezoekers op jouw website komen en gaan zoeken wat zij nodig hebben. De waarde van het bezoek wil je zo hoog mogelijk maken. Of je nou schoenen verkoopt of nieuwe collega’s zoekt, zorg dat duidelijk is voor jouw bezoeker hoe zij hun doel kunnen realiseren. Vaak willen organisaties zoveel mogelijk bezoekers trekken naar hun website. Wanneer deze bezoekers dan niet vinden wat zij zoeken, zullen zij afhaken en zal je geen conversies behalen.
Wat kan CRO jou opleveren?
Door dit wel op orde te hebben zal je uiteraard met hetzelfde aantal bezoekers veel meer conversies realiseren. Klinkt logisch en dat is het ook. Zorg dat je continu kijkt hoe je bezoekers zich gedragen en hoe je hen meer kan helpen met het vinden van hun doel om tot een conversie over te gaan.
Voordelen van CRO
Door de conversieratio te verhogen kan je met bijvoorbeeld 1.000 bezoekers in plaats van 10 conversies wel 20 conversies behalen. De conversieratio is dan van 1%, verhoogd naar 2%. In plaats van het marketingbudget te verdubbelen behaal je dan met hetzelfde budget een verdubbeling van jouw conversies.
CRO met LAAIEND
Vanuit LAAIEND gaan we aan de slag met het vaststellen van de huidige situatie.
Dan maken wij een stappenplan waarbij we in kaart brengen wat er geoptimaliseerd kan worden.
De makkelijkste en meest impactvolle aanpassingen gaan we doorvoeren en monitoren wat het effect daarvan is. Stap voor stap voeren wij aanpassingen door om zo continu te kijken wat het resultaat is.
Deze projecten vind je ook interessant.
Benieuwd naar onze geweldige projecten? Bekijk onze cases hieronder!