E-commerce

Vanwege de toenemende concurrentie in iedere branche heeft elke webshop een juiste e-commerce strategie nodig. Jij kunt met jouw bedrijf met e-commerce niet meer achterblijven.

Wat is e-commerce?

E-commerce betekent letterlijk elektronische handel. Het is een heel breed begrip. E-commerce is de verkoop van producten via internet. Vanwege de toenemende concurrentie in iedere branche heeft elke webshop een juiste e-commerce strategie nodig. Meer en meer klanten bestellen online. Jij kunt met jouw bedrijf met e-commerce niet meer achterblijven. Ook als je in de retail actief bent met fysieke winkels is een webshop niet meer weg te denken. Wil jij starten met de volgende stap binnen e-commerce? Lees dan verder!

Hoe bepaal je e-commerce doelen

Je stelt eerst vast welk strategisch doel je in e-commerce wilt gaan verbeteren. Vervolgens stel je meetbare operationele doelen vast. Deze doelen zorgen er samen voor dat het strategische doel behaald wordt. De doelgroep mag in jouw strategie niet ontbreken: wie zal er via jouw e-commerce omgeving (meer) moeten gaan bestellen? En welke kanalen worden er vanuit de doelgroep, de doelstelling en budget bepaald.

Wat is van belang om goed e-commerce te bedrijven?

Naast het inzetten van de juiste kanalen om producten aan te bieden, is het bepalen van de juiste USP’s heel belangrijk. Hoe maakt jouw bedrijf het verschil met de concurrenten? Wat vinden klanten van mijn producten en hoe eenvoudig of ingewikkeld is het bestelproces? De ervaring die de klant heeft bij het bestellen moet de verwachting overtreffen. Ook t.o.v. de concurrenten. Als je deze doelstelling voor ogen hebt zul je het verschil maken.

Welke online kanalen kun je inzetten voor e-commerce verbetering:

Organisch vindbaarheid van je merk of product verhogen door middel van SEO.

SEA om gevonden te worden binnen zoekmachines zoals Google en Bing.

E-mailing marketing om je klantenbestand te informeren en nogmaals een bestelling te laten doen.

Display campagnes om je merk, diensten en producten online te laten zien.

Affiliate marketing om via partner websites verkeer naar je website te krijgen.

Social media marketing, organisch en betaalde inzet om aanwezig te zijn op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. De sociale platformen waar je doelgroep zich bevindt.

Marketplaces om via platformen zoals bol.com en Amazon je producten te verkopen.

Hoe kan ik het resultaat van de webshop verbeteren?

Stel. De resultaten lopen terug of de groei is minder groot dan de doelstelling. Kan het bestelproces verbeterd worden. Of kan ik een verbetering op een pagina door laten voeren? Een groei van een 1% in conversieratio onder dezelfde omstandigheden kan al een enorme boost in omzet opleveren.

Wat kan LAAIEND voor jouw bedrijf betekenen?

Een juiste strategie om een realistische doelstelling te behalen.

Meer omzet door producten en diensten beter online aan te bieden.

Een betere kostenbalans zodat de inzet per kanaal rendabel wordt.

Beter sturen op return on investment. (ROI)

Beter sturen op return on advertising spend. (ROAS)

Een betere klantbeleving met een juiste inrichting en strategie.

Wij helpen jouw assortiment en merk overtuigend te presenteren aan jouw klanten.

Zetten de technologie en de juiste online marketing kanalen hiervoor op.

Geven advies zodat jouw klant de beste ervaring krijgt op elk moment van zijn online klantreis.

Wil je meer weten over wat LAAIEND betreffende E-commerce voor jouw bedrijf kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in of bel
030-22 323 23