Selecteer een pagina

Lanceringscampagne Hotel Wonderland

Hotel Wonderland is het eerste onderdompeltheater van Nederland. Hotel Wonderland heeft LAAIEND gevraagd om een deel van de marketing voor Hotel Wonderland te verzorgen. Naamsbekendheid creëren voor een nieuwe soort theater en om vervolgens tickets te verkopen.

Wat is Hotel Wonderland?

In Hotel Wonderland staat de tijd even stil. In een omgebouwde fabrieksruimte kom je als gast in contact met de bewoners, die allemaal hier zijn omdat ze op een kruising in hun leven staan. Ze hebben een keuze te maken, die steeds duidelijker wordt naarmate de tijd weer begint te lopen. En jij kunt ze helpen. Er is meer te doen in deze magisch-realistische wereld dan je op één avond mee kunt maken. Al wandelend wissel je tussen de verhalen van bewoners en de interactieve kunstwerken die reageren op jouw beweging en aanraking. Terwijl de verhalen zich ontvouwen en elkaar continu kruisen kun je genieten van heerlijke gerechten en bijpassende drankjes.

Opwarmen en
aanzetten

Onze eerst stap was het bedenken en maken van een overkoepelende campagneparaplu (Alles begint met de ‘W’ van Wonderland) met bijbehorend campagnebeeld, zodat alle content goed op elkaar aansloot en een sterk verhaal vormt. Dit hebben we doorvertaald naar Google, Facebook, Instagram en offline-marketing. Voor de offline marketing hebben wij nauw samengewerkt met DPG en Hillenaar.

Vlammen

Na het ontwikkelen van de campagne en content hebben we dat verspreid over drie fases. De tease fase, de naamsbekendheid fase en de ticketing fase. Wij kijken terug op een zeer geslaagd project dat Hotel Wonderland niet alleen resultaten opleverde, maar ook een campagneconstructie die het hele jaar kan worden toegepast en verder kan worden geperfectioneerd!

Hier worden wij LAAIEND Enthousiast van

Campagne leiden direct tot ticket verkoop

Mooie samenwerking met performance afspraak

Zin om weer te starten na Corona sluiting